maanantai 5. tammikuuta 2015

Hyvän aamun aloitus

Millainen aamu onkaan ollut. Wautsiwau! Yön aikana pakkasta tullut roimasti lisää. Eli eilen  tekemäni lumilyhty on edelleen kuosissaan.



Mallina käytetty Lidlin jätskipurkkia. Kestää yllättävän hyvin runttausta. Koska kun sain idean lumilyhdystä iltahämärässä, oli pakkasta jo sen verran ettei käsin pallojen puristelu onnistunut.
Ja näin pakkomielteisenä ihmisenä presiis samanlaiset palikat tyynnyttävät mieltäni.

Pienesti katsottiin taas vinoon illalla. Minä väsään lumilyhtyä kyykyssä ähisten ja Gargamel yrittää houkutella kuumaan saunaan. No kerroksen tein sitten enää.

Aamu alkoi hyvällä aamiaisella, jota seurasi tuokio -7 asteisessa huvimajassa. Aika ankeaa koska myrsky jäädyttänyt koko ikkunan valkoisen tatinan alle. Tarttis mennä rapaamaan paskiksen ikkuna. Toisaalta ei näillä keleillä halua viipyä turhan kauaa siellä.

Sitten vielä toinen saavillinen teetä ja ulos pakkaseen pulkkamäkeen. Välillä hinkattiin kynttilänpätkällä lisää luistoa pohjaan. Ja eikun uudestaan mäkeen.
Kyllä vaan voi keholtaan aikuinen lasketella pulkkamäessä. Ei siihen mukuloita tarvita!

Nyt kolmas saavi teetä ja kohta uudestaan.

2 kommenttia:

  1. Hyvä aamu ja komea lumilyhty, paljon parempi kuin ne perinteisistä palloista pyöritellyt! Mä ihailen tuota sun pakkomielteisyyttäsi koska se on monessa asiassa lähellä näitä mun omia pakkomielteitäni - yhtenä esimerkkinä tuo lumilyhty. Joko palikat on samanlaisia tai sitten lumilyhtyä ei yksinkertaisesti tehdä.

    Pulkkamäkeen en uskalla mennä koska tauti vaivaa vieläkin.

    VastaaPoista
  2. Ne ihmiset jotka ei (mukamas) kärsi pakkomielteistä, ei vaan aina ymmärrä näitä. Kerranki joku ymmärtää mua!
    Yleensä ympärilläni olevat vaan hymyilee ja kattoo säälivästi. Mut ei mua haittaa. Kuhan ei tulla sotkemaan mun järjestystä.

    Pulkkamäessä mieli piristyy, ni vois tautikin talttua nopeemmin. Kuhan vaan pukeutuu kunnolla.

    VastaaPoista