maanantai 14. heinäkuuta 2014

Kostonhimo

Aikamoisen kamala sana. Mutta uskoisin tunteen olevan monille tuttu. Ja tarkennuksena puhun tunteesta, en teoista.

Tähän tekstiin kaipaisin kommentteja olenko ainoa hullu kiiluvin silmin vai löytyykö muitakin.

Elikäs kuvitellaan tilanne jossa joku tosi tosi tyhmä ihminen olisi tehnyt minulle kamalaa vääryyttä. Niin minä todellakin saan jonkinsortin tyydytystä suunnitellessani miten kostaisin tälle henkilölle. Joskus jopa hyvinkin yksityiskohtaisin suunnitelmin.

Selvennän vielä, jotten ole tähän päivään mennessä yhtäkään kostoplääniä toteuttanut. Enkä kerro tarkkoja suunnitelmia, koska saisin syytteen yllyttämisestä.

Vähiten aineellista vahinkoa aiheuttaisi suunnitelma joka sisältää vanhaa piimää ja 10 litraa löysähköä kaurapuuroa.
Parhaimmitossa oleva plääni vaatii telakalla käytettävää jytyliimaa jota laitetaan matkustajalaivan hyttien väliin.

Melkein häpeän kostonhimon tunnetta, mutta silti väitän kyseisen tunteen olevan pohjimmiltaan tervettä. Kuhan ei siis toteuta!

P.S. tunnustan ehkä tilanneeni exälle ilmaisen 12 osaisen kirjekurssin raamatusta ja Jeesuksesta ;)

17 kommenttia:

  1. Et sää varmaan ainoa ole, mutta ite en jaksa tuhlata aikaani moiseen. Olen siis hyvinkin anteeksi antavaa tyyppiä tai vaikka en anteeksi antaiskaan niin en silti tunne tarvetta kostotoimenpiteisiin edes mielikuvituksessani.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu kyllä minäkin tiettyynpisteeseen olen hyvinkin anteeksi antavainen. Joskus jopa välillä harmittaa, miten jotkut sitä käyttävät hyväksi.

      Mutta erilaisiahan tässä ollaan :)

      Poista
  2. Et ole yksin sillä ne jotka vääryyttä tekevät, ovat ansainneet niin julman koston että he katuvat syntymäänsä (tehty vääryys potenssiin sata). Ja kyllä, aikeet on myös syytä toteuttaa tai ne kalvavat sielua koko loppuelämän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jaa mää hemittelen niitä suunnitelmia ja saan hyvän olon siitä.

      Mul olis pari niin hyvää autojäynää, et oikein harmittaa etten oo käyttäny.

      Joskus äijälle kertonu niitä. Se kattos mua vähän hassusti ;)

      Poista
  3. Hei mistä niitä kirjekursseja voi tilata :D. Arvaiskohan exä kuka on semmoisen takana jos hyvää hyvyyttäni semmoisen hälle tilaisin :D. Morjentens vaan, liityin lukijaksi, ekan lomapäivän tärkein homma oli löytää uusi kiva luettava blogi ja tadaa, tässä se nyt on :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Morjens ja tervetuloa!!

      Hyvin olet lomas alottanu ku tänne tulit : D Oikein hyvää lomaa siis.

      Se oli joku kotiin jaettu lappunen, minkä kautta sai tilattua. Mut siit on jo tovi. Kai nyt jostain joku vastaava löytyis.

      Täällä aiheet vaihtuu aika tiuhaan, mutta siihen tottuu. Eli vielä kerran mukavaa kun tulit!

      Poista
    2. Mun elämässäkin vaihtuu aiheet aika tiuhaan, joten tuttua, tuttua :D. Mä taidan säästää exän nyt Jesseltä tällä erää, vieläkin varmaan toipuu mun edellisestä tempauksesta :). On se vaan aina niin tyydyttävää kun keksii jonkun aivan loistavan jutun :)

      Poista
    3. Loistavat jutut on elämän suola.
      Mä en ainaskaan halu tulla vanhaks kurpaks joka ei saa iloa enää mistään.

      Poista
    4. Nimenomaan! Vahingonilo on se paras ilo, varsinkin exiä kohtaan :D

      Poista
    5. Juu niin on! Nehän on loistavia kohteita. Kuka nyt nyxälle kostais. Sehän olis omille kintuille ruikkimista.

      Poista
  4. Viimeisin, mitä mä "suunnittelin", oli se, että exän luona käydessäni piilottaisin sinne tuoreita silakoita tosi hyviin jemmoihin(patteri taa ja verhotangon päälle ja hellan taa...) ... emmä sit kuitenkaan toteuttanu sitä ;)
    Joten joo, kai sitä tulee mielessään vähän kiukuteltua ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Katkaravut on parempia. Ne on pienempiä, ne ei mätäne siten että paljastava nestevana lähtisi kulkemaan joten niitä ei löydä niin hyvin. Niiden haju on sen verran "mieto" että nenän kanssa niitä ei ole helppo löytää.
      Esim. verhotangon sisään voisi joku ehkä mahdollisesti ajatella laittavansa... ;)

      Poista
    2. Helmi Nainen olet diagnoosini mukaan aivan normaali. Ei hätää.
      Kyllä maailmaan tuoksuja mahtuu.

      Mun suunnitelmat exän suhteen oli enemmän suuntautunu auton kimppuun. Se kun rakasti sitä lootaa enemmän kuin on normaalia.

      Toisaalta mitä oon tässä sen elämästä kuullu, ni karma on hoidellu sitä roimalla kädellä.

      Hekla sä oot ihana. Ja mä todellakin tarkistan sun kassin ku tuut seuraavan kerran kylään.
      Onneks mun verhotangot on niin ylhääl ettet säkään ylety ;)

      Poista
    3. Tirsk Hekla. Pistetään katkarapu korvan taa :-D

      Joo Hoga, oloni on hyvin normali...kjähkjäh...

      Poista
  5. Mä en oo ikinä suunnitellut mitään tämmösiä kostoja, ei oo tullut edes mieleen. Saatan mä silti olla pitkävihainen, enkä unohda, vaikka pyrinkin antaan anteeks. Mutta joitain ihmisiä en vain voi sietää niiden tekojen takia. Ei ole silti ikinä tullut mieleen keksiä mitään kostoplääniä. En ole siihen varmaan tarpeeks energinen :D

    Ainut mitä oon miettinyt on yksi mökkinaapuri, joka kutsuu milloin kellekin milloin mitäkin viranomaisia tarkastuskäynnille. Jotta jos hän joskus mua alkaa vainoamaan noilla viranomaistarkastuksilla, niin sitten kutsun kyllä parit viranomaiset hänellekin, koska hänellä on eräitäkin laittomia juttuja tiluksillaan. Että semmoseen kostoon oon kyllä varautunut.

    Mutta muuten en jaksa miettiä mitään juttuja, vaikka hauskoiltahan nää teidän suunnitelmat kuulostaa. Tosin lienee parempi silti, ettei niitä toteuta :D

    VastaaPoista
  6. Ja höpsis! Mitä siitäkin tulis, jos kaikista ihmisistä tykkäis ja niitä sietäis. En mä niin ihmisrakas oo ainaskaan.

    Kyl mäkin joissain asioissa oon pitkävihanen. Toisinaan annan helpommin anteeks, mutta ikinä en unohda. Ehkä vaan valitsen olla välittämättä.

    Niin ja jos toteuttaa, niin ei ainakaan tunnusta :D

    VastaaPoista